library

شناسه - گالری

شناسه کتابخانه مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین(ع) (شابکا)

IR-202670019

 

گالری تصاویر

درباره کتابخانه

تاریخچه

کتابخانه امیرالمومنین (ع) از بدو تاسیس در بیمارستان توتونکاران واقع در خیابان نامجو، بیمارستان توتونکاران در سال 1369 شروع بکار کرد و در سال 1380 به مکان جدید واقع در خیابان امام خمینی، میدان حشمت، پشت دادگستری، خیابان 17 شهریور نقل و مکان کرد. واحد کتابخانه در مساحتی 58/5 مترمربع در طبقه اول واقع شده است و دارای مخزن باز و سالن مطالعه میباشد . 

نرم افزار کتابخانه پیام/ ثنا می باشدکه از طریق آدرس زیر قابل دسترسی مراجعه کنندگان به کتابخانه است .

 

 

 

 

جامعه استفاده کننده

پزشکان متخصص، پزشکان عمومی، دستیاران، دانشجویان رشته های پزشکی، پرستاری و برخی کارمندان از مراجعین کتابخانه امیرالمومنین(ع) هستند.

خدمات و شرح وظایف

 

  •     خرید کتاب ، پیگیری و دریافت لیست کتابهای فارسی و لاتین مورد نیاز گروههای آموزشی از سازمانهای دولتی، نمایشگاه‌ها (مجموعه کتابخانه مطابق اهداف تعیین شده، نوع کتابخانه، بیمارستانی) و با در نظر گرفتن جامعه استفاده کنند، توسط اساتید محترم و با توجه به در نظر گرفتن نیاز مراجعه کنندگان انتخاب شده و بوسیله کتابخانه تهیه می‌شود.
  •       شرکت درنمایشگاه بین المللی کتاب تهران و نمایشگاه‌های تخصصی دیگر، مجوز خرید از ستاد نمایشگاه در امر خرید و پیگیری دیرکرد کتابهای سفارش شده.
  •     سازماندهی منابع ( فهرست نویسی کتب فارسی و لاتین، آماده سازی)
  •     خدمات امانت به اعضا کتابخانه
  •     همکاری در امر تهیه نشریات اطلاعاتی
  •     تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع‌آوری شده از سیستم‌های موجود و مشخص نمودن اهداف سیستم‌ها
  •     جمع آوری اطلاعات در زمینه مطالعات قبلی سیستم، فرم‌های ورودی و خروجی، گردش عملیات رایانه‌ای فایل‌ها، پایگاه داده‌ها و بررسی گردش عملیات دستی

 

  •    تعیین اهداف سیستم پیشنهادی جدید در جهت ارتقا کارایی سیستم‌های موجود با توجه به ارائه مشخصات کامل ورودی‌ها، خروجی‌ها، فایل‌ها و هزینه‌های لازم جهت پیاده سازی و عملیاتی کردن سیستم در برنامه زمانی مشخص

اهداف کتابخانه امیرالمومنین(ع)

  •      کمک به ارتقا سطح کیفی آموزش و پژوهش در بیمارستان و دانشگاه
  •     تهیه و گسترش چاپی و الکترونیکی، ارائه خدمات به جامعه پزشکی
  •     کمک به برنامه ریزی آموزشی دانشگاه، گردآوری متون اعم از کتب چاپی فازسی و غیرفارسی، نشریات ادواری و اسناد مدارک، مواد سمعی و بصری و غیره
  •      پشتیبانی از اهداف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی از طریق تامین نیازهای اطلاعاتی اساتید، دانشجویان و سایر کاربران
  •     بکارگیری شیوه های نوین کتابداری و اطلاع رسانی و تکنولوژی های پیشرفته اطلاعاتی در جهت استفاده بهینه از نیروی انسانی، منابع و امکانات به منظور اشاعه سریعتر اطلاعات، افزایش دسترسی به آن و عرضه فعالانه خدمات
  •     دانشگاه و ارتقای سطح کمی و کیفی آن در جهت پاسخ گویی هر چه بیشتر به نیاز مراجعات

چشم انداز

با توجه به افزایش رشته های تخصصی در بیمارستان امیرالمومنین(ع) و رشد تعداد دستیاران و گسترش فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی در تمامی زمینه ها، ایجاد تحول در امکانات، خدمات و فضای کتابخانه، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. لذا کتابخانه بیمارستان امیرالمومنین(ع)  مصمم است با تعالی امکانات و خدمات خود و با ایجاد محیطی مناسب، ضمن توسعه خدمات به کاربران و سایر ذینفعان و جلب رضایت آنان، روند بهبود مستمر خدمات و امکانات کتابخانه را تحقق بخشیده و نسبت به تأمین منابع و اطلاعات مورد نیاز مراجعین به طور مؤثر و سازنده اقدام نماید.

کارکنان و ساعت کاری کتابخانه

خانم معصومه میرزازاده حسن کیاده (پرستار)

لیسانس پرستاری

 

پرستار

تلفن 33233806
داخلی 297

آقای رضوان علیپور  کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی

کارگزین

تلفن 33233806
داخلی 297

 

 

 


اطلاعات تماس

 

ساعت کاری کتابخانه و مخزن و مطالعه : شنبه تا پنجشنبه 7:30 الی 21

در روزهای تعطیلات رسمی تعطیل می باشد

تلفن 33238306 داخلی 297

ایمیل : ketabak@yahoo.com

آدرس پستی : رشت، خیابان امام خمینی ، خیابان 17 شهریور، مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین(ع)

آمار منابع

ردیف نام مدرک تعداد عنوان در محل تعداد نسخه در محل
1 کتب فارسی 176 393
2 کتب لاتین 252 450

سایت های مفید

 

 

پرسش از کتابدا ر

 وبینار استفاده از هوش مصنوعی در تدوین و نگارش علمی مقاله برای مجلات معتبر

وبینار استفاده از هوش مصنوعی در تدوین و نگارش علمی مقاله برای مجلات معتبر

به اطلاع پژوهشگران، دانشجویان، مدیران و کارشناسان حوزه تحقیقات و فناوری می رساند با عنایت به اهمیت توسعه دانش و آگاهی از ابزارهای هوش مصنوعی در تحقیقات و انتشارات علمی در ادامه سلسله و بینارهای توانمندسازی هوش مصنوعی در انتشارات علمی برای پژوهشگران مدیران و کارشناسان این مرکز با همکاری دانش....

 کارگاه آشنایی با نرم افزار کتابخانه (گزارشگیری) برگزار گردید

کارگاه آشنایی با نرم افزار کتابخانه (گزارشگیری) برگزار گردید

در راستای توانمند سازی کتابداران و کارشناسان اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گارگاهی با عنوان آشنایی با امکانات نرم افزار کتابخانه (گزارش گیری ) در سالن آموزش منابع الکترونیکی مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی (به صورت حضوری) از ساعت 10 الی 12 روز شنبه مورخ 22 شهریور....

کارگاه آموزش ضمن خدمت آشنایی و جستجو در پایگاههای اطلاعاتی

کارگاه آموزش ضمن خدمت آشنایی و جستجو در پایگاههای اطلاعاتی

در راستای توانمند سازی کتابداران و کارشناسان اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان کارگاه آموزش ضمن خدمت آشنایی و جستجو در پایگاه های اطلاعاتی توسط خانم دکتر آرزو غمگسار عضو هیات علمی دانشگاه روز شنبه 15 شهریور ماه 1404 از سـاعت 8 الی 10 برگزار می گردد. برگزار کننده: معا....

کارگاه آموزشی مجازی زنگ ایرانداک: آشنایی و کار با سامانه ها و پایگاه ها یا اطلاعات ایرانداک

کارگاه آموزشی مجازی زنگ ایرانداک: آشنایی و کار با سامانه ها و پایگاه ها یا اطلاعات ایرانداک

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، در راستای ارتقای آگاهی پژوهشگران، دانشجویان، و اعضای هیئت علمی، اقدام به برگزاری یک کارگاه آموزشی مجازی با عنوان «زنگ ایرانداک: آشنایی و کار با سامانه‌های ایرانداک» کرده است. در این کارگاه، شرکت‌کنندگان با موضوعات زیر آشنا خواهند شد: آشنایی ....

کارگاه مدیریت دانش در کتابخانه ها برگزار می گردد

کارگاه مدیریت دانش در کتابخانه ها برگزار می گردد

به اطلاع علاقمندان می رساند، کارگاه آموزش ضمن خدمت مدیریت دانش در کتابخانه ها در روز شنبه 8 شهریور 1404 از ساعت 8 الی 10 بصورت وبینار برگزار می گردد. مدرس: خانم نرگس برجی - کارشناس ارشد علم سنجی برگزار کننده: معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه لینک شرکت در....

پذیرش فصلنامه پژوهش در آموزش درعلوم پزشکی دانشگاه در Scopus

پذیرش فصلنامه پژوهش در آموزش درعلوم پزشکی دانشگاه در Scopus

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پس از پیگیری‌ها و ارزیابی‌های انجام شده، مجله علمی – پژوهشی فارسی فصلنامه پژوهش در آموزش درعلوم پزشکی دانشگاه در بانک اطلاعاتی Scopus نمایه شده و مقالات این مجله به‌زودی و طی ماه‌های ....

بازدید مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی از کتابخانه مراکز آموزشی و درمانی الزهرا (س) و 17 شهریور

بازدید مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی از کتابخانه مراکز آموزشی و درمانی الزهرا (س) و 17 شهریور

به منظور بررسی وضعیت کمی، فعالیت ها و عملکرد کتابخانه بیمارستان های الزهرا (س) و 17 شهریور خانم دکتر مریم شکیبا مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی به همراه کارشناسان کتابخانه روز یکشنبه 26 مرداد ماه سالجاری ازاین مراکز بازدید بعمل آوردند . هدف از این بازدید بررسی فضا و زیرساخت­ های کتابخانه....

بازدید سرپرست مدیریت توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی

بازدید سرپرست مدیریت توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛صبح امروز دکتر مسعود فقیه اخلاقی، سرپرست مدیریت توسعه و ارزیابی تحقیقات با حضور دکتر هادی صدیق مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی و دکتر میثم حسن نژاد، سرپرست کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی از مدیریت اطلاع رسانی بازدید ​به عمل آوردند​. گفتنی است؛ در این بازدید وضعیت واحد های مختلف و تجهیزات کتابخانه ای موجود ​مورد ارزیابی قرار گرفت.

آخرین بروز رسانی : 1403/12/27 11:16